Πάρα πολύς χρόνος οθόνης?

Μπορούμε να αλλάξουμε την ψυχική υγεία των παιδιών μας

Καθώς τα παιδιά και οι έφηβοι δαπανούν ολοένα και περισσότερο ελεύθερο χρόνο στις οθόνες, συμπεριλαμβανομένων των smartphones, των φορητών υπολογιστών, των κονσολών βιντεοπαιχνιδιών και των τηλεοράσεων, αυξάνονται οι ανησυχίες σχετικά με την επίδραση της οθόνης στην ψυχολογία τους.

Η έννοια της ψυχολογικής ευημερίας βασίζεται στην ιδέα ότι ένα άτομο έχει συναισθηματική σταθερότητα, θετικές διαπροσωπικές σχέσεις, αυτοέλεγχο και γενική ένδειξη επιτυχούς προόδου μέσω της ζωής. Τα περισσότερα προβλήματα ψυχικής υγείας αναπτύσσονται από την εφηβεία, πολλά από τα οποία προκαλούνται από παράγοντες που δεν μπορούν να επηρεαστούν από την παρέμβαση, όπως για παράδειγμα η γενετική ή η φτώχεια.

Είναι επιτακτική ανάγκη να προσδιοριστούν και να επηρεαστούν οι αιτίες που μπορούν να επηρεαστούν από την παρέμβαση, πράγμα που συμβάλλει στη μείωση ή στην πρόληψη της ανάπτυξης προβλημάτων ψυχικής υγείας.

Για παράδειγμα, ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά και οι έφηβοι περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους είναι αναστρέψιμος . Οι γονείς μπορούν να ελέγξουν πόσο χρόνο δαπανούν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας το γονικό έλεγχο Internet όπως το ikydz. Τα σχολεία χρησιμοποιούν χρόνια τους ελέγχους ασφαλείας στο διαδίκτυο για να προστατεύσουν τα παιδιά, είναι καιρός οι γονείς να κάνουν το ίδιο.

Παρακολουθήστε και μειώστε την ώρα οθόνης του παιδιού σας με το ikydz

Προηγουμένως, οι συσχετισμοί μεταξύ του χρόνου οθόνης και των κακών αποτελεσμάτων υγείας, όπως η παχυσαρκία και η έλλειψη άσκησης, είναι καλά τεκμηριωμένες. Ωστόσο, η έρευνα που διερευνά τις συσχετίσεις μεταξύ του χρόνου οθόνης και των πιο ψυχολογικών πτυχών της ευημερίας μεταξύ των παιδιών και των εφήβων είναι ασυνεπής.

Η UK Independent δημοσίευσε ένα άρθρο βασισμένο σε μια πολύ περιεκτική μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον καθηγητή Jean M. Twenge του κρατικού πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Preventative Medicine Reports. Εξέτασε τις επιπτώσεις του χρόνου οθόνης στην ευημερία σε περισσότερα από 40.000 παιδιά ηλικίας 2 έως 17 ετών στις ΗΠΑ. Τα στοιχεία παρέχονται από τους γονείς τους για μια πανεθνική έρευνα υγείας.

Έδειξε ότι οι χρήστες οθόνης που αφιερώνουν λίγο χρόνο στις συσκευές τους, γενικά δεν διαφέρουν πολύ στην ευημερία από τους χρήστες που δεν χρησιμοποιούν οθόνες. Ωστόσο, οι χρήστες που περνούν περισσότερες από μία ώρες την ημέρα με τις οθόνες τους, δείχνουν σημαντικά χαμηλότερη ψυχολογική ευεξία, συμπεριλαμβανομένης της λιγότερης περιέργειας, χαμηλότερου αυτοελέγχου, μεγαλύτερη απόσπαση προσοχής, περισσότερη δυσκολία στην δημιουργία φίλων, λιγότερη συναισθηματική σταθερότητα, αδυναμία να ολοκληρώσουν εργασίες και είναι πιο πιθανό να έχουν διάγνωση άγχους ή κατάθλιψης.

Η μελέτη αυτή διαπίστωσε ότι άτομα ηλικίας 14 έως 17 ετών διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν χαμηλότερη αίσθηση ευημερίας. Οι περισσότεροι έφηβοι αυτής της ηλικιακής ομάδας έχουν πρόσβαση σε smartphones και επομένως θα αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στα κοινωνικά μέσα ή στο online gaming, οπότε δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο χαμηλότερης ψυχικής υγείας.

Ωστόσο, βρέθηκαν επίσης συσχετίσεις σε νεότερα παιδιά και νήπια. Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα μικρά παιδιά που χρησιμοποιούσαν συχνά οθόνες είχαν διπλάσιες πιθανότητες να χάσουν την ψυχραιμία τους.

Ισχυριζόταν επίσης ότι το εννέα τοις εκατό των ατόμων ηλικίας 11 έως 13 ετών που περνούσαν μια ώρα την ημέρα σε οθόνες δεν ήταν περίεργοι να μάθουν νέα πράγματα, αριθμός που αυξήθηκε στο 22,6% για εκείνους των οποίων η διάρκεια της οθόνης ήταν επτά ώρες την ημέρα ή περισσότερο.

Το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας ισχυρίζεται ότι οι νέοι περνούν κατά μέσο όρο πέντε έως επτά ώρες σε οθόνες στον ελεύθερο χρόνο τους. Είναι ανησυχητικό να σκεφτόμαστε την πιθανή ψυχολογική κατάσταση των μελλοντικών γενεών.

Με τους βραβευμένους διαδικτυακούς ελέγχους iKydz μπορείτε να:

  • Φιλτράρετε το περιεχόμενο
  • Προγραμματίσετε τη πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Αποκλείσετε ακατάλληλους ιστότοπους και εφαρμογές
  • Εφαρμόσετε περιορισμούς στο YouTube
  • Αποκλεισμός ή διαχείριση πρόσβασης στα κοινωνικά δίκτυα, όπως Facebook, Twitter, Instagram & Snapchat
  • Αποκλεισμός και διαχείριση ηλεκτρονικών παιχνιδιών όπως Roblox και Fortnite
Αγοραστε το τωρα!